Najlepsze marki spożywcze wprowadzają nowe, zrównoważone opakowania
Zrównoważone opakowanie stało się kluczowym czynnikiem branym pod uwagę przez firmy podczas przygotowywania strategii marketingowych dla nowych i starych produktów. Nie powinno zatem dziwić, że w 2024 r. największe marki zmienią swoje opakowania, aby były bardziej ekologiczne.
Pringles
Pringles ogłosiła niedawno, że wprowadziła do swoich produktów nowe tuby nadające się do recyklingu. Obecnie dostępne wyłącznie w brytyjskim supermarkecie Tesco, opakowanie ma pojawić się w pozostałych sklepach w dalszej części roku. Opakowanie posiada papierową podstawę, która zastępuje oryginalną metalową konstrukcję. Oryginalne opakowanie sprawiło, że w 2017 r. marka została uznana za jednego z najgorszych producentów żywności pod względem możliwości recyklingu. Nowe tuby wymagały od marki inwestycji w nowe technologie o wartości 86 mln funtów.
Firma podaje, że spodziewa się w tym roku sprzedać 48 mln tubek od Tesco. Opakowanie jest nie tylko bardziej ekologiczne, ale także utrzymuje chipsy świeże i chroni je przed pękaniem.
Flora
Flora to kolejny dostawca żywności podejmujący kroki w celu zapewnienia bardziej zrównoważonego rozwoju w 2024 r. Firma wprowadziła na rynek nową formę opakowań papierowych dla swoich produktów roślinnych, uważaną za pierwszą na świecie. Pojemniki o zerowej zawartości plastiku są olejoodporne, wodoodporne i łatwe do recyklingu. Upfield, spółka matka Flory, postrzega kontenery jako krok w kierunku zastąpienia aż dwóch miliardów plastikowych pojemników do 2030 r. Według firmy pomoże to zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych o ponad 25 000 ton.
Upfield dąży również do tego, aby do 2025 r. opakowania nadawały się do kompostowania w domu. Zdaniem firmy zmiana wymagała czterech lat rozwoju.
Nasza perspektywa
Zrównoważony rozwój powinien znajdować się na pierwszym miejscu na Twojej liście życzeń przy wyborze lub projektowaniu opakowań dla Twoich produktów w 2024 r.
Jest to ważne niezależnie od tego, czy rozważasz przeprojektowanie istniejącego produktu, czy też przygotowujesz się do wprowadzenia na rynek zupełnie nowego produktu.
Firmy zainteresowane wyborem bardziej zrównoważonych opakowań mają kilka możliwości. Papier pakowy opakowanie w stojącą torebkę nadaje się do kompostowania, a rozkład będzie korzystny dla otaczającej gleby. Elastyczne opakowanie doskonale nadaje się do przesyłek listowych i można nim pakować niezliczoną ilość produktów, w tym proszki, słodycze, ciastka, a nawet odzież.