Wyślij mocny przekaz za pomocą projektu opakowania

Estimated reading time: 2 min
Aluminium bottle packaging with multiple colours in background

Miesiąc historii LGBTQ+ obchodzony jest i honorowany w niektórych częściach świata od 1994 r. Miesięczne obchody skupiają się na upamiętnieniu historii praw gejów i ruchów na rzecz praw obywatelskich.

Firmy i marki często chętnie biorą udział w tych uroczystościach. Prawdopodobnie firmy mają obowiązek wstawiać się i wspierać różne społeczności i mniejszości, ale ważne jest, aby podejść do tego we właściwy sposób. Firma może pokazać, że jest sojusznikiem, na wiele sposobów. Na przykład powinieneś mieć antydyskryminacyjną politykę rekrutacyjną wbudowaną w kulturę swojej firmy. Możesz także podkreślić swoje wsparcie poprzez projektowanie i tworzenie swoich produktów. Opakowanie stwarza tu wyjątkową okazję.

Aby to zbadać, przyjrzyjmy się kilku czołowym markom, które na przestrzeni lat wykazały swoje wsparcie społeczności LGBTQ+ poprzez swoje projekty produktów.

Posmakuj tęczy

Nie można myśleć o słodkich markowych kręglach bez przywołania obrazu jasnej i kolorowej tęczy. Jest to kluczowy element zarówno ich marketingu, jak i tożsamości marki. W 2020 roku marka postanowiła poprzez swoje opakowania pokazać swoje wsparcie społeczności LGBTQ+.

W ramach genialnej strategii kampanii promocyjnej firma stworzyła unikalne opakowanie, usuwając wszystkie kolory i pozostawiając szary, matowy wygląd. Było to sprytne z dwóch powodów. Najpierw podkreślono przesłanie, które chcieli przekazać:

„Dla dumy liczy się tylko jedna tęcza.”

Po drugie, opakowanie i produkt od razu wyróżniły się na tle konkurencji. Przecież opakowania słodyczy prawie zawsze są kolorowe.

Xbox

Skittles nie jest jedyną firmą, która wykorzystała ich opakowanie, a nawet zupełnie nowy produkt, aby pokazać swoje wsparcie społeczności LGBTQ+.

W 2022 roku Xbox wypuścił specjalną edycję kontrolną. Zarówno opakowanie, jak i produkt zaprojektowano tak, aby zawierało ponad 30 flag społeczności LGBTQIA, aby zademonstrować intersekcjonalność i jedność.

Produkt wymagał ponad trzech lat badań i rozwoju, a oryginalny pomysł pojawił się w 2019 roku, aby uczcić 50. rocznicę zamieszek w Stonewall.

Kosmetyki NYX

Nareszcie firma NYX stworzyła pełną linię produktów zaprojektowaną z myślą o podkreślaniu i promowaniu płynności płci. Opakowania stworzone przez firmę promowały pogląd, że makijaż nie ma płci, i zachęcały klientki do wyrażania swojego piękna i poczucia siebie w dowolny sposób.

Aby stworzyć produkty i opakowania, firma nawiązała współpracę z kluczowymi wpływowymi osobami i twórcami internetowymi, którzy byli częścią branży kosmetycznej i społeczności LGBTQ+.

Wprowadzaj zmiany jako liderzy w swojej branży

Wykorzystanie opakowania do wspierania jakiejś sprawy to mądry wybór z marketingowego punktu widzenia, ale ważne jest, aby towarzyszyło mu znaczące działanie. Jeśli Twoja firma ma tylko jasną i kolorową etykietę, może to zostać odebrane jako oznaka cnoty, nawet jeśli nie taki był Twój pierwotny zamiar.

Firmy mogą pomóc grupom takim jak społeczności LGBTQ+, udzielając wsparcia organizacjom charytatywnym, indywidualnym kampaniom i tworząc kulturę biurową obejmującą indywidualną tożsamość.

Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie wnikliwy. Czy chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć niepowtarzalny projekt opakowania, który przekaże mocny komunikat Twoim odbiorcom? Jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś, a nasz zespół z przyjemnością udzieli Ci dalszej pomocy.


Może Ci się spodobać View all

Repurposed clip lid packaging

Uwolnienie potencjału: 8 kreatywnych sposobów na zmianę przeznaczenia naszych opakowań

Wybraliśmy ekscytujące pomysły na upcykling naszych opakowań, którymi możesz podzielić się ze swoimi klientami.

Bespoke sweet packaging with a cardboard selection box

Poznaj 10 trików, jak zachwycić klientów opakowaniem produktu

Poznaj sekrety wyróżniających się projektów opakowań.

Aluminium bottle packaging with multiple colours in background

Wyślij mocny przekaz za pomocą projektu opakowania

Odkryj, jak możesz wesprzeć sprawę swoim projektem opakowania w tym miesiącu historii LGBTQ+.