Poznaj 10 trików, jak zachwycić klientów opakowaniem produktu

Estimated reading time: 4 min
Bespoke sweet packaging with a cardboard selection box

Wybór odpowiedniego projektu opakowania jest zawsze kluczowym zadaniem podczas przygotowywania nowego produktu na rynek. Dlaczego to jest? 

Projekt, styl, wygląd, kształt, kolor i rozmiar odgrywają rolę w określeniu, czy klient wybierze Twój produkt. Ludzie rzeczywiście wybierają książkę na podstawie okładki, a 7 na 10 klientów wybiera produkt na podstawie pierwszego wrażenia. 

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się 10 czynnikom związanym z projektem opakowania, które pomogą Twojemu produktowi pozyskać każdego odbiorcę. 

1. Logo 

Najpierw pomyśl o swoim logo. To prawdopodobnie pierwszy szczegół, który zauważy klient. Dlatego musisz poświęcić czas na zaprojektowanie logo, które będzie atrakcyjne dla docelowych odbiorców i pomoże wyróżnić Twój produkt. Zastanów się dokładnie nad użyciem kolorów i czcionki, a także obrazów, które stanowią podstawę Twojego logo. Pamiętaj, że logo jest o wiele bardziej zapamiętywane w porównaniu z nazwą firmy, z którą klient ma kontakt po raz pierwszy. 

2. Personalizacja

Klienci chętnie kupują produkty, które wydają im się bardziej spersonalizowane i specyficzne dla nich. Istnieje wiele sposobów na dodanie tego poziomu personalizacji. Możesz na przykład pomyśleć o dołączeniu osobistej notatki dla swoich klientów. Może to po prostu podziękować lub zapewnić nagrodę za wybór Twojego produktu. Wszystko to sprawi, że Twój produkt i opakowanie będą bardziej się wyróżniać. 

3. Kolor 

Krótko wspomnieliśmy o kolorze w odniesieniu do logo wyświetlanego na Państwa opakowaniu. Należy jednak podkreślić, jak ważny jest odpowiedni dobór kolorów. Rzeczywiście, niektóre badania sugerują, że kolor jest najważniejszą cechą projektu opakowania i prowadzi do natychmiastowej decyzji dotyczącej Twojego produktu. Różne kolory mogą zmienić postrzeganie nie tylko produktu, ale całej marki. 

4. Badania

Wprowadzając produkt na rynek, ważne jest dokładne zbadanie odbiorców i rynku. Zalecamy sprawdzenie jak największej ilości danych przed wprowadzeniem produktu na rynek lub zainwestowaniem w nowe opakowanie dla istniejącego produktu, który już sprzedajesz. Ponadto powinieneś także zbadać swoich konkurentów. Gdy zrozumiesz, jak Twoja główna konkurencja radzi sobie z rynkiem, możesz zdecydować, czy pójść za nią, czy też całkowicie obrać nowy kierunek. 

5. Wyjątkowość 

Jeśli Twój produkt wygląda i sprawia wrażenie wyjątkowego, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że wywrze wpływ na klientów kupujących produkty, które sprzedajesz. Możesz na przykład pomyśleć o inwestycji w opakowania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Głównymi zaletami rozwiązań szytych na miarę jest to, że zapewniają one wrażenie i wygląd premium, co jest idealne, jeśli obsługujesz klientów z najwyższej półki lub jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty po wyższej cenie.

Możesz stworzyć opakowanie z wieloma urzekającymi funkcjami, w tym:

  • Pokrywki z nadrukiem
  • Tłoczone wnętrza
  • Kolorowe obrazy
  • Unikalne kształty

6. Wiadomości


Nie wpadnij w pułapkę uczynienia swojego produktu tajemnicą. Chociaż może to prowadzić do kuszącej i przekonującej strategii marketingu partyzanckiego, nie będzie ona odpowiednia w przypadku większości produktów. Klienci lubią dokładnie wiedzieć, co kupują, zwłaszcza jeśli wcześniej nie zamawiali niczego w Twojej firmie. W związku z tym etykietowanie i ogólny projekt powinny zwiększyć wiedzę klientów na temat danego produktu.Możesz go również użyć do stworzenia kluczowych wyobrażeń o swojej firmie i ogólnej marce. 

7. Cel 

Upewnij się, że wybierasz projekt pasujący konkretnie do grupy docelowej. Na przykład, jeśli badasz różne rodzaje zrównoważonych opakowań, ważne jest, aby wybrać materiał, który spodoba się Twoim użytkownikom. Na przykład tuby kartonowe są powszechnie postrzegane jako najkorzystniejszy wybór dla świadomych ekologicznie konsumentów. Inni klienci mogą preferować opakowania z blachy białej, ponieważ sugerują one luksus i jakość. 

8. Zdjęcia

Mówią, że obraz jest wart tysiąca słów i jest to absolutna prawda w świecie marketingu. Zdjęcie uatrakcyjni Twój produkt i zasugeruje kluczowe pomysły na temat Twojej marki. Może to również oznaczać, że Twoje opakowanie stanie się przedmiotem kolekcjonerskim. Niezliczone marki wykorzystały obrazy, aby przekształcić proste rozwiązania w zakresie opakowań w zakup, który trzeba mieć. 

9. Przeglądaj trendy 

Trendy w zakresie opakowań zmieniają się przez cały rok. Na przykład w okresie świątecznym klienci chętniej kupują produkty z opakowaniami o świątecznym wyglądzie. Dlaczego tak jest? Cóż, po prostu świąteczne projekty uszczęśliwiają klientów i przypominają im o Bożym Narodzeniu. Chociaż nadal musisz poświęcić czas i badania na ostateczny projekt, odpowiednie, dostosowane do indywidualnych potrzeb opakowanie świąteczne może z łatwością poprawić sprzedaż Twojej firmy. To nie tylko Święta Bożego Narodzenia. Latem możesz używać cieplejszych kolorów w swoich projektach, aby dopasować je do pory roku. Możesz też wypróbować różne kształty, aby dopasować je do kluczowych okazji, takich jak opakowanie w kształcie jajka na Wielkanoc. 

10. Bądź ekologiczny

Wreszcie dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby firmy rzeczywiście osiągały odpowiednie standardy zrównoważonego rozwoju. Jak można się domyślić, projekt opakowania produktu ma tutaj wpływ. Starannie wybieraj materiały, aby stworzyć jak najlepsze wrażenie. Na przykład opakowania aluminiowe stały się popularną alternatywą dla tworzyw sztucznych w przemyśle kosmetycznym. W przeciwieństwie do tworzyw sztucznych, opakowania aluminiowe można wielokrotnie wykorzystywać i wykorzystywać wielokrotnie. W Europie ogólnie preferowanym wyborem są opakowania nadające się do kompostowania. W naszej ofercie znajdują się przemysłowe, kompostowalne woreczki stojące, idealne do szerokiej gamy produktów, w tym proszków, słodyczy, kawy i herbaty. 

Mamy nadzieję, że ten przewodnik pomoże Ci uwolnić prawdziwą moc genialnego projektu opakowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, nie wahaj się skontaktować z naszym zespołem sprzedaży. Zawsze pomogą Ci znaleźć idealne opakowanie dla Twojego produktu.


Może Ci się spodobać View all

Pressitins with colourful labelling

Odkryj sekrety wyjątkowego projektowania opakowań

Odkryj najlepiej strzeżony sekret marketingu!

dog with pet food and pet food packaging
Cardboard cosmetic packaging

Niezwykłe zalety kartonowych tubek z dezodorantem

Odkryj innowacyjne rozwiązanie w zakresie opakowań dla Twoich kosmetyków.