Dowiedz się, jak tworzyć dostępne opakowanie kosmetyczne

Estimated reading time: 2 min
Cosmetic packaging

Według najnowszych statystyk 16% światowej populacji żyje z jakąś formą poważnej niepełnosprawności, która wpływa na jakość ich życia. To 1,3 miliarda ludzi, a liczba ta tylko rośnie z powodu chorób niezakaźnych, takich jak rak i cukrzyca.

Z biznesowego punktu widzenia warto zadbać o to, aby Twoje produkty spełniały potrzeby tej grupy odbiorców.

Jeśli sprzedajesz produkty takie jak makijaż, krem ​​do skóry, szminkę czy krem ​​nawilżający, musisz zadbać o to, aby opakowania Twoich kosmetyków wyróżniały się empatycznym designem.

Jak to osiągnąć?

Zbadaj swoją publiczność

Po pierwsze, ważne jest zbadanie grupy docelowej. Dowiedz się jak najwięcej o tym, kim oni są i czego oczekują od Twojej firmy. Możliwe, że dostępny projekt opakowania może natychmiast rozwiązać problemy, które klienci już mają z Twoimi produktami.

Łatwe do otwarcia pokrywy

Jeśli sprzedajesz kosmetyki, zrozumiałe jest, że chcesz mieć pewność, że pokrywki zapewniają szczelne zamknięcie.

Jednak jest tu pewna równowaga. Podczas gdy ważne jest unikanie rozlania lub podobnych problemów, jeśli opakowanie jest zbyt trudne do otwarcia, odstraszy to klientów i może skutkować złymi opiniami.

Ostatecznie, kluczowa jest tutaj wysoka jakość opakowania.

Tekstura

Tekstura jest ważna, jeśli chodzi o dostępność. Pierwszą myślą może być uwzględnienie w projekcie elementu takiego jak brajl. Jednak, podczas gdy jest ona często postrzegana jako powszechny wybór dla osób niewidomych, tylko 1% populacji osób niedowidzących jest w stanie ją przeczytać. Mimo to nadal możliwe jest wykorzystanie tekstury jako funkcji dostępności. Na przykład wiele firm kosmetycznych używa wypukłych symboli i kształtów, aby przekazać kluczowe informacje niewidomym użytkownikom.

Tekstura również ma znaczenie, czy tworzysz kompletny pakiet, który jest ergonomiczny. Zastanów się, czy materiał jest przyjemny w dotyku lub czy może powodować problemy sensoryczne u niektórych użytkowników.

Intuicyjny projekt

Na koniec skup się na stworzeniu intuicyjnego projektu. Nie wystarczy wybrać lub stworzyć opakowania, które łatwo się otwiera. Klienci powinni od razu wiedzieć, jak otworzyć Twoje produkty, po prostu na nie patrząc. Nie poświęcaj praktyczności w pogoni za innowacją.

Jak widać, istnieje wiele czynników, które decydują o tym, czy opakowanie Twoich kosmetyków będzie dostępne.

Badanie przeprowadzone w 2024 r. ujawniło rozbieżność między uznaniem wartości empatycznego projektowania w teorii a jego zastosowaniem w praktyce. Badania sugerują, że projektanci komercyjni mają tendencję do ograniczania jego stosowania, podczas gdy zespoły zorientowane na badania mają tendencję do integrowania tego elementu projektowania na poziomie holistycznym.

Dołączając do tej drugiej grupy, możesz dotrzeć do zupełnie nowej grupy odbiorców i sprawić, że Twoje produkty będą dostępne dla wszystkich.

W Tinware Direct mamy fantastyczny asortyment opakowań kosmetycznych zaprojektowanych specjalnie tak, aby były przyjazne dla użytkownika i łatwo dostępne. Obejmuje to nasze wyjątkowe tuby tekturowe z podstawą push-up. Klienci mogą po prostu nacisnąć podstawę, aby odsłonić więcej dowolnego przedmiotu przechowywanego w środku.

Alternatywnie możesz poznaj naszą usługę pakowania na zamówienie. Stwórz idealne opakowanie dla dowolnego produktu, wyposażone w innowacyjne funkcje ułatwiające dostęp.


Może Ci się spodobać View all

Legal papers being signed

W jaki sposób nowe przepisy dotyczące opakowań UE wpłyną na Twoją firmę ?

Dowiedz się, jaki wpływ na Twoją firmę będą miały nowe przepisy UE dotyczące opakowań.

Cosmetic packaging

Dowiedz się, jak tworzyć dostępne opakowanie kosmetyczne

Tworzymy kosmetyki dla najszerszego grona odbiorców.

Bespoke Christmas Packaging

Dowiedz się, jak zaprojektować piękne opakowania świąteczne

Stwórz zachwycające, świąteczne opakowanie dla dowolnego produktu.