Najlepsze marki spożywcze wprowadzają nowe, zrównoważone opakowania

Estimated reading time: 2 min
Pringles crisps

Zrównoważone opakowanie stało się kluczowym czynnikiem branym pod uwagę przez firmy podczas przygotowywania strategii marketingowych dla nowych i starych produktów. Nie powinno zatem dziwić, że w 2024 r. największe marki zmienią swoje opakowania, aby były bardziej ekologiczne.

Pringles

Pringles ogłosił niedawno, że wprowadził na rynek nowe tuby nadające się do recyklingu dla swoich produktów. Obecnie dostępne wyłącznie w brytyjskim supermarkecie Tesco, opakowanie ma pojawić się w pozostałych sklepach w dalszej części roku. Opakowanie posiada papierową podstawę, która zastępuje oryginalną metalową konstrukcję. Oryginalne opakowanie sprawiło, że w 2017 r. marka została uznana za jednego z najgorszych producentów żywności pod względem możliwości recyklingu. Nowe tubki wymagały od marki inwestycji w nowe technologie o wartości 86 mln funtów.

Firma podaje, że spodziewa się w tym roku sprzedać 48 mln tubek od Tesco. Opakowanie jest nie tylko bardziej ekologiczne, ale także utrzymuje chipsy świeże i chroni je przed pękaniem.

Flora

Flora to kolejny dostawca żywności podejmujący kroki w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju w 2024 r. Firma wprowadziła na rynek nową formę opakowań papierowych dla swoich produktów roślinnych, uważaną za pierwszą na świecie. Pojemniki o zerowej zawartości plastiku są olejoodporne, wodoodporne i łatwe do recyklingu. Upfield, spółka matka Flory, postrzega kontenery jako krok w kierunku zastąpienia aż dwóch miliardów plastikowych pojemników do 2030 roku. Zdaniem firmy pomoże to zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych o ponad 25 000 ton.

Upfield dąży również do tego, aby do 2025 r. opakowania nadawały się do kompostowania w domu. Zdaniem firmy zmiana wymagała czterech lat rozwoju.

Nasza perspektywa

Zrównoważony rozwój powinien znajdować się na szczycie listy życzeń przy wyborze lub projektowaniu opakowań dla Twoich produktów w 2024 r.

Jest to ważne niezależnie od tego, czy rozważasz przeprojektowanie istniejącego produktu, czy też przygotowujesz się do wprowadzenia na rynek zupełnie nowego produktu.

Firmy zainteresowane wyborem bardziej zrównoważonych opakowań mają kilka możliwości. Papier pakowy opakowanie w stojącą torebkę nadaje się do kompostowania, a rozkład będzie korzystny dla otaczającej gleby. Elastyczne opakowanie doskonale nadaje się do przesyłek listowych i można w nim pakować niezliczoną ilość produktów, w tym proszki, słodycze, ciastka, a nawet odzież.


Może Ci się spodobać View all

Sustainability: protecting the environment

Wybór zrównoważonego opakowania: kluczowy krok w kierunku ratowania planety

To nie jest przesada: właściwe decyzje dotyczące opakowania mogą znacząco wpłynąć na nasze środowisko. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy, czy częścią MŚP, Twoje wybory mają z...

Repurposed clip lid packaging

Uwolnienie potencjału: 8 kreatywnych sposobów na zmianę przeznaczenia naszych opakowań

Wybraliśmy ekscytujące pomysły na upcykling naszych opakowań, którymi możesz podzielić się ze swoimi klientami.

Bespoke sweet packaging with a cardboard selection box

Poznaj 10 trików, jak zachwycić klientów opakowaniem produktu

Poznaj sekrety wyróżniających się projektów opakowań.