Noworoczne fakty dotyczące opakowań, których potrzebuje każdy właściciel firmy
Nowy rok oznacza nowe wyzwania dla Twojej firmy, ale także pozostawia drogę pełną możliwości.
Możliwości wzrostu, ulepszeń i innowacji. Oczywiście, aby to zrobić, trzeba mieć świadomość trendów, które kształtują kluczowe procesy w Twoim biznesie. Przyjrzyjmy się faktom, które powinny wpłynąć na decyzje dotyczące opakowań Twojej firmy w 2024 r.
Klienci uwielbiają opakowania!
Najpopularniejszy film z unboxingiem w YouTube w roku 2023 zgromadził ponad 89 milionów wyświetleń. W ciągu ostatniej dekady filmy z rozpakowywaniem filmów zyskały na popularności i stały się samym w sobie wydarzeniem marketingowym. Rzeczywiście, dobrze zaprezentowane rozpakowanie może prowadzić do wysokiego poziomu zaangażowania i sukcesu marketingu wirusowego. Ale nie chodzi tylko o produkt zawarty w opakowaniu. Klientów interesuje wszystko, począwszy od materiału, a skończywszy na unikalnych cechach użytego pudełka.
Zadowolenie klienta nie gwarantuje lojalności
Jest mało prawdopodobne, aby zapewnienie standardowej jakości usług zapewniło lojalność klientów. Jeśli chcesz, aby ludzie nadal kupowali od Twojej firmy, musisz dać im coś więcej. Właśnie dlatego powinieneś zapoznać się z innowacyjnymi opakowaniami, które mają wyróżniać się na tle innych produktów na rynku.
W rzeczywistości wybór opakowań biznesowych jest tak ważny, że w jednym z badań 52% klientów zmieniło markę wyłącznie dlatego, że spodobało im się nowe opakowanie.
Zespoły marketingowe uznają unikalne opakowanie za najwyższy priorytet
W niedawnej ankiecie marketingowej eksperci, co nie było zaskoczeniem, przyznali, że podczas planowania kampanii marketingowych na nadchodzący rok traktują priorytetowo wybór kreatywnych opakowań. Wszystko, od koloru po fakturę i materiały, może zmienić sposób, w jaki klienci postrzegają Twój produkt i określić, czy zdecydują się na zakup.
Klienci wybiorą ekologię — za odpowiednią cenę!
Klienci chcą zmniejszyć swój ślad węglowy i będą wspierać firmy, które uważają za przyjazne dla środowiska. Będą jednak nadal to robić tylko wtedy, gdy ekologiczne wybory nie będą miały wpływu na ich osobistą sytuację finansową ani koszty ich działalności. Konsumenci i firmy B2B są coraz bardziej ostrożni w stosunku do wszelkich przedsiębiorstw, które powodują dodatkowe koszty.
Najpopularniejsze w Europie opakowania ekologiczne nadają się do kompostowania
W całej Europie klienci zobowiązują się do używania opakowań, które odwdzięczają się ziemi. Odpowiednie opakowania nadające się do kompostowania mogą wzbogacić otaczającą glebę po wyrzuceniu, pomagając w rozwoju środowiska. Ankiety pokazują również, że klienci są bardziej pozytywnie nastawieni do siebie, podejmując decyzje w sposób świadomy ekologicznie.
Ważne jest jednak, aby strategia marketingowa dotycząca opakowań ekologicznych była jasna i spójna. Klienci często nie rozumieją terminów obejmujących biodegradowalność, możliwość recyklingu i kompostowania.
Konsumenci są gotowi rozpocząć zwrot Twojego opakowania
Opakowania zwrotne to jeden z najważniejszych trendów współczesnego biznesu. Szczególnie firmy kosmetyczne już zachęcają swoich klientów do odsyłania zużytych opakowań, aby można było je odpowiednio zutylizować. Dlatego może warto przejść na opakowania aluminiowe lub opakowania z blachy białej, które można wykorzystać niezliczoną ilość razy.
Wykorzystaj te fakty, aby zaplanować strategię pakowania, która będzie atrakcyjna dla Twojej bazy klientów i pomoże Twojej marce rozwijać się w 2024 r.