UE ogłasza nowe przepisy mające zapobiegać „ekościemnemu praniu” w przypadku twierdzeń dotyczących zrównoważonych opakowań

Estimated reading time: 2 min
Customer opening packaging labelled as sustainable

Parlament Europejski sfinalizował prace nad nową ustawą, która zakaże umieszczania wprowadzających w błąd twierdzeń dotyczących ochrony środowiska na produktach i pomoże ulepszyć oznakowanie dla klientów.

Prawo koncentruje się na ochronie konsumentów przed wprowadzającymi w błąd praktykami i zapewnianiu im ogólnej możliwości dokonywania lepszych wyborów zakupowych.

Niektóre problematyczne taktyki marketingowe powszechnie kojarzone z „greenwashingiem” zostaną teraz dodane do rosnącej listy praktyk handlowych zakazanych w UE.

Firmy nie będą już mogły dodawać zrównoważonych etykiet do swoich opakowań bez konkretnych dowodów. Warunki pakowania, których to dotyczy, obejmują:

  • „Przyjazny dla środowiska.”
  • „Biodegradowalny”
  • „Neutralny dla klimatu”

Po wprowadzeniu tych nowych zasad w państwach członkowskich etykiety zrównoważonego rozwoju oparte na oficjalnych programach certyfikacji lub ustanowionych przez władze publiczne będą jedynymi terminami, które będą dozwolone w UE w celach marketingowych.

Dyrektywa zabrania także twierdzeń, że produkt jest „pozytywny dla klimatu”, „neutralny dla klimatu” lub ma „ograniczony” wpływ na środowisko dzięki programom kompensacji emisji CO2. Parlament UE stwierdził, że choć takie ruchy przedsiębiorstw są mile widziane, nie będą już akceptowane jako dowód na to, że produkt jest korzystny dla środowiska.

Państwa członkowskie mają teraz dwa lata na wprowadzenie nowego prawodawstwa.

Co to jest greenwashing?

Greenwashing odnosi się do rodzaju marketingu, którego celem jest uczynienie produktów bardziej atrakcyjnymi dla konsumentów świadomych ekologicznie. Greenwashing nie zawsze jest zamierzony i może wynikać z braku badań lub błędnej komunikacji. 

Ta wiadomość jest następstwem oskarżeń kierowanych pod adresem głównych producentów żywności Nestle i Coca-Cola, że ​​ich twierdzenia dotyczące zrównoważonego rozwoju nie są dokładne.

Nasza perspektywa

Rządy od lat planowały podjąć działania przeciwko niepotwierdzonym twierdzeniom przedsiębiorstw o ​​zrównoważonym rozwoju.

Ostatnie raporty wykazały również, że konsumenci często są zdezorientowani w związku z bezpodstawnymi oświadczeniami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju znajdującymi się na opakowaniach produktów.

Dlatego tak ważne jest, aby firmy wybierały opakowania swoich produktów, które posiadają certyfikaty zrównoważonego rozwoju. Jest to szczególnie ważne, jeśli planujesz wykorzystać ekologiczne standardy swoich opakowań w ramach ogólnej strategii marketingowej.

Konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek zainteresowani wyborem produktów, które są właściwym wyborem dla planety Ziemia, ale tylko wtedy, gdy opakowanie spełnia tę obietnicę.

Jedną z wyraźnych zalet opakowań metalowych, w tym blachy białej i aluminium, w porównaniu z innymi alternatywami jest to, że można je poddać recyklingowi w nieograniczonej ilości i można je ponownie wykorzystać lub zmienić jego przeznaczenie. Dlatego jest to prawdziwie zrównoważony wybór dla każdej marki.

Źródła 

UE zakazuje „wprowadzających w błąd” twierdzeń dotyczących ochrony środowiska polegających na kompensowaniu | Kompensacja emisji dwutlenku węgla | Strażnik


Może Ci się spodobać View all

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Get ready for the upcoming sales season.

Festive packaging deliveries

Spread Festive Joy and Craft Marketing Magic with Holiday Packaging

Uncover the secrets to exceptional Christmas packaging.

Collection of sustainable packaging surrounded by Halloween decor